May 22, 2009

You know it ain't easy

Jag sitter här hemma i skogen, långt från någon vettig civilisation, och filosoferar lite. Jag kom fram till att jag tycker det är dags att börja ta tag i sådant som jag finner läskigt. Man kan säga att jag började i onsdags, då vi hade...(dumdumdumdum!) muntlig redovisning!! SHITLÄSKIGT, eller vad?! Jag skulle prata framför min redovisningsgrupp om Skolverket, på engelska, och det jobbiga var att jag inte kunde mitt tal. Jag hade skrivit det kvällen innan och kunde det ungefär såhär bra: // (alltså inte alls).
De enda highlightsen var att hälften av gruppen var sen och jag fick börja så jag hade bara fyra åskådare. Phew! Trots allt överlevde jag (även om jag bara ville gå och dö och jag antagligen får ett asdåligt betyg), och detta gör att jag måste erkänna för mig själv att man inte dör bara för att man gör någonting läskigt. Om inte detta läskiga är att bada med vithajar när man har smort in sig i fiskrens eller att bestämma sig för att lära sig surfa på en lavaström förstås. Tyvärr är inga av mina rädslor särskilt rationella utan faktiskt mest otroligt korkade och töntiga, men fan vad det är jobbigt ändå! Några av mina rädslor är som följer:

  • Köra bil (jag kommer ju krascha och/eller köra på nån!)
  • Bli vuxen (AAAH!!)
  • Sova ensam hemma i skogen (det spökar ju!)
  • Gå ensam ner till Sandras tvättstuga (det kan ju finnas våldtäktsmän/rånare/mördare/spöken där!)
  • Gå på toa mitt i natten i mörkret (spöken!)
  • m.m. m.m.

Som ni märker kan jag bli ganska tröttsam och enformig i min rädsla. Jag tycker iofs att de tre första rädslorna är ganska legitima och den som säger nåt annat kan sit on this and snurra runt. MEN! Jag har börjat ta tag i mig själv och gör något åt saken. Imorgon t.ex. skall jag tydligen börja övningsköra säger Janne. När han först sa det svarade jag något i stil med "Eh nä", men idag har ju varit den stora filosofidagen. Så! Imorgon skall jag vakna typ halv åtta och pick myself up! Klockan 9 åker vi hemifrån och far till Ringhalsområdet (jag tycker ju iofs att det är lite överdrivet att göra det så tidigt på morgonen, but it's out of my control). Och gå på toa mitt i natten gör jag ju varje natt så det funkar ju redan. Jag blundar förvisso när jag kommer ut från toaletten och springer in på mitt rum så fort jag kan utan att titta på läskigheterna som kan finnas i hallen, men hey, it works! När det kommer till de andra punkterna tycker jag faktiskt att de kan vänta lite. Rom byggdes inte på en dag, eller hur?

Jeje, jag är fabulous and you know it.

Peace out

No comments:

Post a Comment