May 15, 2013

UnderbaraClara


 Jag är kär. I en kvinna. En underbar, fantastisk kvinna vid namn Clara Lidström, och jag hade lätt velat gifta mig med henne om jag var lagd åt det hållet och hon inte redan hade en familj. Eftersom jag inte är det och hon har det får jag nöja mig med att beundra och älska henne på avstånd. Vilket är precis vad jag har gjort extra mycket idag.

Jag brukar läsa hennes blogg (vilket jag rekommenderar alla att göra!), men jag satt och kollade runt på adlibris tidigare idag och stötte då på hennes bok. Jag visste att hon hade skrivit en, men jag hade inte kommit så långt i min tankeverksamhet att jag faktiskt letat reda på boken. Tills den trillade in i mitt liv som tips på adlibris som sagt. Underbara Clara - Vintagepimp och hemmafix heter den, och jag kollade snabbt om den fanns på det lokala biblioteket. Det gjorde den! Jag slängde på mig kläderna, rusade (nåja, så mycket som jag någonsin rusar vill säga...) till spårvagnen, åkte de tre hållplatserna och skuttade upp mot bibblan. Där var den - halleluja! - och den följde snabbt med mig hem.

Jag öppnade den och möttes av ett supermysigt inre omslag av trasmattor (älska!), följt av träskivor och ännu fler trasmattor. Sedan läste jag resten av boken, och det snabbt. Dels för att den är väldigt lättläst, dels för att den är så rolig att läsa, och så otroligt inspirerande! Clara tipsar om hur man kan göra om gamla möbler, fixa upp alla husets rum, vad man ska tänka på när man vill loppisfynda, hur man tvättar gamla kläder, ja, hur man kan göra nya saker av gamla saker helt enkelt. Och det är fantastiskt. Jag blir så inspirerad och vill genast springa iväg och länsa en loppis, skaffa verktyg, färg och en symaskin och bara sätta igång!
Se bara så fint Clara gör det! Gaaah, avundsjuk!





(Alla bilder är ärligt snodda från internet)


Tyvärr kommer "verkligheten" emellan och påminner mig om vad jag faktiskt MÅSTE göra: arbeta på examensuppsatsen. Blä. Det känns ungefär såhär:



Men om The Avengers säger till en att göra det, då fan gör man det...

No comments:

Post a Comment